Anouk en Shaline in Zuid Amerika!

Colombiaanse kust!

Eindelijk was het zover! We gingen opweg naar de caribische kust! Onze eerste bestemming is Taganga. Een klein, oud vissersdorpje met zandwegen en wat bekend staat om het (goedkope) duiken. Hier hebben we op de planning staan dat Shaline haar PADI Open Water gaat halen (duiken) en Anouk een trekking gaat maken naar de Verloren Stad. We gaan dus voor het eerst uit mekaar... Spannend! Helaas wordt Shaline aardig ziek door een vriendelijke soort mug die hier bestaat en haar een behoorlijke allergie oplevert. Snel naar de dokter dus, waar we nog hopen dat het gewoon een reactie op eventuele bed-vlooien is, maar helaas! Gelijk 2 injecties gekregen en een aantal lekkere pilletjes mee naar huis. Gelukkig hebben ze hier blijkbaar toch wel verstand van, en ging het al snel beter!
Daarna begon onze eerste splitsing! We moeten zeggen, dat we toch wel een beetje spannend vonden om elkaar alleen te laten... Maar het heeft allemaal goed uitgepakt! Anouk heeft een prachtige, zware tocht vol met muggen erop zitten. Mooie watervallen en fantastische cultuur gezien! En ze had ook nog eens een leuke groep! Shaline is geslaagd in haar 3 daagse PADI course en is daarnaast vaste holbewoner van Taganga geworden in de 5 dagen dat Anouk weg was. Zo leuk hoe snel je zoveel mensen leert kennen in zo'n klein dorpje!
En ooohhh... wat zijn we blij om elkaar daarna weer te zien! Om het te vieren gaan we naar ons favoriete restaurantje in Taganga: Baba Ganoush. De eigenaar heet Patrick en is hartstikke NL. Daarnaast serveert hij de beste steak ooit! En we eten hier heerlijk, maar van een echte goede NL steak (met blauwe kaas saus) kon je ons even niet gelukkiger krijgen!
Dan is het tijd voor een uitstapje... De planning is om naar Tayrona Park te gaan. Dit schijnt een van de mooiste stranden bij Taganga in de buurt te zijn. We komen daar 's ochtends heel vroeg aan en het zit BOMVOL met toeristen. Er staat een dikke rij om een kaartje te krijgen en je ziet nog net geen chinezen met vlaggetjes rondlopen... Zoveel mensen! Dus; change of plans! We nemen nog een bus die ons 15 minuten verder rijden naar Costeno Beach brengt. Geen toeristen, geen entree en het strand was fantastisch mooi! Hier hebben wij in een klein beach hutje geslapen aan de zee... Heerlijk rustig en je hoort de hele nacht het geluid van de zee. 's Avonds werd er met de mensen die er waren een kampvuur gemaakt, 's ochtends vroeg werd er yoga les gegeven en voor lunch en diner ging luidde er een grote bel en gingen we met z'n allen eten. Wat een vakantie gevoel! Na Costeno Beach zijn we nog een nachtje terug gegaan naar Taganga om daar nog een feestje te pakken waarna we verder zijn gaan reizen!

Volgende bestemming; Cartagena de Indias! Wat is dit een leuk en kleurrijk stadje in Colombia! Het ligt aan de zee en de stad is vol met kleine straatjes, balkonnetjes, terrasjes etc! Wel is het hier gemiddeld wat duurder. Gelukkig zijn wij zo slim om van te voren een hostel te boeken (dit was onze eerste keer) en hebben we nog een redelijk goedkope dorm kunnen krijgen. Het eerste wat we hier hebben gedaan is: Shoppen!! En dat kan hier behoorlijk goed voor vrouwen!
Daarna boeken we een bus die ons naar een prachtig strand moet brengen; Playa Blanca. Het meest toeristische strand hier in de buurt. Maar bijna iedereen maakt er een dagtrip van. Dus wat doen wij? Wij boeken gewoon een nachtje! Het is inderdaad een prachtig strand met helderblauw water, en ja... ook mega toeristisch! Maar om 16.00 pakt iedereen weer de boot of bus terug naar Cartagena. Toen hadden wij letterlijk het strand voor ons alleen! Wat fantastisch! We slapen bij een familie die een aantal tentjes op het strand heeft staan. Of naja... tentjes. Het is eigenlijk een verzameling van binnententjes met een soort laken op de grond dat als matras moet dienen. Fan-Tas-Tisch geslapen dus.. NOT! Maar maakt niet uit. Want wij doken als enigen om 08.00 's ochtends de blauwe zee in!

Nu zijn we weer terug in Cartagena. We hebben onszelf gisteren extreem verwend met een luxe avondje sushi eten... jammieee!
Vanmiddag vertrekken we met de zeilboot voor 5 dagen naar Panama door de San Blas eilanden! We kunnen niet wachten! We gaan met een bedrijfje waar we veel goede verhalen over hebben gehoord van anderen, en ook hebben we de eigenaar van de boot, onze kapitein en de assistent ontmoet. De eigenaar ziet er hilarisch uit... Wij wilden hem bijna Jack Sparrow noemen!

Op naar onze laatste bestemming samen dus! Panama! Shaline heeft nog maar 3 weken... Gaan we dus nog even intens van genieten! Want het is hier nog steeds geweldig!
Dikke kus naar NL!

ps. foto's komen later, safe the best for last! (of neem kijkje op onze Facebook)

XXX

Tessa jullie trouwe fan

Schatjes!! Ik kan niet weer anders zeggen dan wat heerlijk! En wat fijn om jullie lekkere snuitjes even gezien te hebben. Geniet van de boottrip en jullie laatste weken samen! Veel liefs, Tessa

Jill

Lieverds ???? elke keer word ik weer helemaal blij van jullie mooie en leuke avonturen!! Wat een fantastische tijd hebben jullie samen! Geniet nog even van de laatste 3 weken met elkaar!! Veel liefs en een dikke kus

Jill

En dat waren dus geen vraagtekens maar uitroeptekens haha blijkbaar kan dat niet..... Kussssss

Gerdien

Geniet er nog ff van Shaline, 3 weken zijn zo om. Fantastische verhalen wederom!