Anouk en Shaline in Zuid Amerika!

Lima - Paracas - Huacachina

Yoeehoeee!

Daar zijn we dan! Ons eerste verhaaltje over de eerste paar dagen. Woensdag avond zijn wij aangekomen in Lima waar we opgehaald werden door een taxi chauffeur van ons hostel Pariwana. Dit begon al leuk. Rijden door Lima is nog erger dan Parijs. Daarna kwamen we aan in een gezellig hostel vol met backpackers. We begonnen maar gelijk back to basic: een dorm met 12 bedden! Wij hadden natuurlijk weer alle geluk, hier sliepen, naast ons, 10 mannen (snurken, nemen meisjes mee naar bed, stinken etc). Maar uiteraard overleefd!
Eerste dagje in Lima hebben we de kust bezocht in het wat rijkere gedeelte: Miraflores. Kust gedeelte was erg mooi maar verder was dit gedeelte behoorlijk modern en ook best prijzig (NL prijzen). Daar kwamen wij natuurlijk niet voor!
Volgende dag hebben we Central Lima bezocht. Behoorlijk groot contrast! Veel rumoeriger, drukker, armer, ouder en vooral indrukwekkender! We waren met nog 2 andere meiden op stap hier wat wel een wat veiliger gevoel gaf. Voornamelijk omdat zij wel wat woorden Spaans spraken en wij op dat moment nog geen woord

Laughing
! We zijn daar 2 Peruaanse studenten tegen gekomen die het maar al te leuk vonden om 4 blonde dames door het oude Lima te leiden. Hierdoor hebben we andere plekjes gezien dan de meeste toeristen zullen hebben gezien. We hebben een lokale markt gezien waar de meest smerige beesten en meest lekkere fruit te vinden was. Verder hebben we onze eerste echte Peruaanse etens-overwinning gehad: een koeienhart! Verbazingwekkend, vonden we dit erg lekker (soort biefstuk).

Hierna zijn we met de bus met die 2 meiden naar Paracas gegaan waar we de Islas Ballestas hebben bezocht. Hier begon onze reis pas eigenlijk echt! Met een bootje zijn we naar de eilanden gebracht waar het vol zat met dieren: zeeleeuwen, pelikanen, pinguins, zeesterren, krabben en heel veel rare vogels! Lekker tochtig en genieten op de boot met de prachtige uitzichten en natuur om ons heen.
Daarna gelijk doorgereden naar Huacachina: de woestijn van Peru! Heel bizar hoe je van het ene moment langs de zee rijdt, dan langs de bergen, en dan opeens in de woestijn zit! Huacachina is een plekje in de woestijn waar een dorpje is gebouwd rondom een oase. We kwamen hier voornamelijk om de woestijn te zien en te sandboarden. Met een buggy reden we de woestijn in waarvan wij dachten dat hij ons alleen naar de plek zou brengen om te sandboarden. Deze rit was echter een achtbaan! Wij hadden met zekerheid de meest gestoorde chauffeur bij ons die met ons de meest rare en enge rit heeft gemaakt! Maar wat een kick! We vlogen meters over de zandduinen heen. Ook het sandboarden was wel leuk maar haalde het niet bij het buggy rijden! Na het sandboarden heeft onze chauffeur ons naar een mooi plekje gebracht in de woestijn waar we de zonsondergang gingen bekijken. Heel erg mooi en te bizar om je te beseffen dat je gewoon in een woestijn zit.
Nadat we terug werden gebracht en een heerlijke duik hadden genomen in het zwembad zijn we lekker gaan eten. Daar hebben we ons eerste Pisco Sour gedronken, een typisch Peruaans cocktail drankje. Deze zullen wij niet nog een keer bestellen....
Volgende dag een heerlijke rust dag gehad bij het zwembad in de zon (want jaaaa, het is hier min. 30 graden!!). S middags vonden we dat het wel weer tijd was voor wat beweging: we besloten de hoogste woestijn duin op te klimmen naast de oase, zodat we nog een keer die mooie zonsondergang konden zien. Erg moedig, erg zwaar.... Maar gehaald! Klein detail: onze tocht naar boven was niet bepaald elegant te noemen, we kropen als apen, op handen en voeten, zwetend en kreunend de berg op. Maar het was het waard! De tocht naar beneden was een pretje! Je rent naar beneden, zodra je even remt zakken je benen helemaal de grond in. Erg veel lol gehad in ieder geval!
S avonds heerlijk uit eten geweest en een nieuwe Peruaans gerecht geproefd: Lomo Saltado. Dit was rijst met biefstuk en groentes met de lekkerste marinades. Erg leukker dus en voor herhaling vatbaar!

Vandaag zijn we in Ica, het plaatsje naar Huacachina! Hier zijn we weer met 2, en zijn we ons Spaans een beetje aan het oefenen. Vanavond zullen we de bus pakken naar Arequipa! Wordt een lekker tochtje van ongeveer 12 uur

Tongue Out
. Daar zullen we ook de Colca Canyon bezoeken! Wordt leuk!

Veeeeel liefs en we sturen wat zon jullie kant op! Hasta la vista!

Nouk en Sha

carl en elly

Kom maar op met die zon! Klinkt fantastisch allemaal, veel liefs van ons X

Koos en Carla

Wat een leuk eerste verhaal op jullie blog. Geniet er van en wij kijken uit naar jullie vervolg.
Veel plezier xx

Jos

Hey skat, ik wist niet dat jullie er al waren. Gaaf hoor en een mooi verslag. Geniet er van xxx

John en Elmira

Wat leuk zeg, zo kunnen we meegenieten van jullie mooie ondernemende reis! Veel plezier! Xxx

Yanick

Ohhh wat genieten zeg en wat een ontzettend leuk eerste verhaal! :) En kunnen jullie dan ook wat zonneschijn hier naar toe sturen, want hier begint het vriespunt al behoorlijk vaak te verschijnen.. Geniet vooral en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! Dikke kus

Dianne

Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen. Geniet en bewonder al dat moois. Fijne reis en let goed op elkaar. kus Dianne

Christan

Heel gaaf !! Leuk eerste verhaal! Veel plezier nog en tot het volgende verhaal. Veel liefs christan

corry van vugt

Per toeval op deze pagina gekomen via facebook maar wat ontzettend leuk om te lezen! Heel veel plezier daar en geniet van dit geweldige avontuur. Ben benieuwd naar jullie volgende stuk tekst! p.s. prachtige foto's! :-D
X

Tessie

Scheetjes, wat leuk dat jullie dit doen! Vooral blijven doen ook :) Super leuk om te lezen! Have fun en doe voorzichtig!! X

nina

Heeeel leuk meiden!!!! Heel gaaf om jullie verhaal zo te lezen. Leuk stukje!! Ik kijk uit naar jullie volgende stukje. Heel veel plezier aapjes, veel hockeykusjes xxxx

Dorien

Hee nouk en sha, wauw super leuk en heeeeel veel plezier!!!! X

Jacquelien bosman

Hoi meiden alles goed daar?

Aly

Zoo leuk!!

Maarten Vd geest

Ha Anouk en shaline! Wat een verhaal al en dit is pas het begin! Geniet ervan en ik ben benieuwd wat jullie nog meer meemaken! X

Seb

Wauw nice! Al lekker bezig daar! Veel plezier en geniet ervan!! xxx

Lydia

Hallo Anouk,, je beschrijft je avonturen heel levendig. Ik kijk uit naar het vervolg.;-))

Rita en Hans.

Leuk hoor jullie in korte broek en wij in onze winterjas.
Wat een geweldig eerste verhaal en fotos.
Heel benieuwd naar het vervolg.
Heel veel liefs.xxxxxx

Janny en Johan .kl

wat leuk om iets van jullie te horen,en zelfs kunnen we al genieten van enkele foto's.het mooie weer zijn we wel een beetje jaloers op.geniet samen van de mooie reis en pas goed op elkaar,en we kijken uit naar het vervolg.
veel liefs en een dikke knuffel

Tanya

Wat een leuke ervaringen! Geniet ervan!